Tureckie marki, które znajdziecie w Polsce

Zakupy w Turcji to cel wielu turystów, a orientalne bazary i sklepy z odzieżą potrafią solidnie namieszać w głowie. Mało kto wie, że od kilku lat tureckie marki coraz prężniej podbijają także polski rynek. W dużych miastach możemy z łatwością znaleźć co najmniej kilka dobrze prosperujących sieci sklepów pod tureckim szyldem. Wśród nich m.in. odzież oraz dekoracje dla domu. 

Nie jest tajemnicą, że Turcja od dawien dawna słynie przede wszystkim z wysoce rozwiniętego przemysłu tekstylnego i włókienniczego. Choć tradycja ta sięga swoimi korzeniami czasów Imperium Osmańskiego, turecka odzież stała się niezwykle popularna przede wszystkim w latach 70-tych oraz 80-tych. Turcy wykorzystali wówczas w pełni zapotrzebowanie ZSRR na materiały oraz gotową odzież, rozwijając jednocześnie swoje zakłady produkcyjne. Współcześnie Turcja zajmuje 7. miejsce wśród największych dostawców odzieży na świecie. Kraj półksiężyca jest także trzecim co do wielkości dostawcą tekstyliów do krajów UE.

Od kilku lat Turków nie zadowala już jedynie produkowanie odzieży z metką “Made in Turkey”. Producenci znad Bosforu odnoszą coraz większe sukcesy w eksporcie swoich marek do krajów UE, w tym również do Polski.

Tureckie marki, które znajdziecie w Polsce

  • LC WAIKIKI – Jedna z najpopularniejszych tureckich marek odzieżowych, będących odpowiednikiem H&M. Ubrania z tą metką charakteryzują się prostotą oraz stosunkowo niską ceną. Obecnie możemy ją znaleźć w Katowicach, Wrocławiu oraz Warszawie. W swojej długofalowej strategii firma zaplanowała dalszy podbój polskiego rynku.
  • English Home – choć sklepy stacjonarne tej tureckiej marki powoli znikają z polskich galerii handlowych, jej produkty wciąż można nabywać drogą online. English Home oferuje m.in. artykuły dekoracyjne, meble, kosmetyki oraz tekstylia. Marka jest obecna m.in. w Bułgarii, Albanii, na Ukrainie, Cyprze oraz w Maroku.
  • Eti – Wraz z nadejściem 2018 roku ten popularny turecki producent słodyczy ogłosił chęć podbicia polskiego rynku. W trakcie pierwszych dwunastu miesięcy obecności w Polsce Eti planuje zainwestować kilka milionów euro. W polskich sklepach mają pojawić się niebawem m.in. czekolady, herbatniki, ciasta, wafelki oraz słone przekąski sygnowane turecką marką.