Styk Kultur - blog o Turcji (i reszcie świata)

Styk Kultur to jeden z najstarszych i najpopularniejszych blogów podróżniczych o Turcji, a także bez wątpienia najobszerniejsza, pod kątem ilości turystyczno-kulturowych wskazówek oraz zdjęć, witryna poświęcona Turcji, dostępna w polskich zasobach sieci. Pomysłodawczynią i autorką bloga jest Agnieszka Maury, a autorem zdjęć oraz współtwórcą treści Marcin Bąkiewicz. Czytelnikom bloga udostępniamy ponad 350 artykułów, ponad 2 tys. zdjęć oraz niezliczone ilości podróżniczych inspiracji!

Na Styku Kultur znajdują się również relacje podróżnicze z innych, odwiedzanych przez nas krajów, w tym m.in. z Tajlandii, Włoch, Grecji, Bułgarii, Hiszpanii, Portugalii, Gruzji, Malty i wielu innych!

+350
artykułów
+2000
zdjęć
+8000
followersów

lat obecności w sieci

Agnieszka Maury

Cześć, mam na imię Agnieszka. Z wykształcenia jestem dziennikarką i kulturoznawczynią, a od ponad 6 lat zawodowo zajmuję się promocją, komunikacją i marketingiem w branży muzycznej. Na pomysł założenia bloga podróżniczego wpadłam w 2013 roku, kiedy też na jakiś czas wyprowadziłam się do północno-zachodniej Turcji. Witryna błyskawicznie okazała się strzałem w dziesiątkę!

Po epizodach życia w Turcji oraz na portugalskiej wyspie Madera, swoje miejsce na Ziemi ostatecznie znalazłam jednak znacznie bliżej, bo w Warszawie, gdzie mieszkam na co dzień. Stolica to nie tylko miejsce najbliższe mojemu sercu, ale także doskonała baza wypadowa do częstych podróży.

Choć od kilku lat ponownie mieszkam w Polsce, Turcja stanowi integralny element mojego życia. Nad Bosfor podróżujemy z Marcinem co najmniej kilka razy w roku - tak często, jak to możliwe. I nie są to wczasy, ani leniwe wakacje, lecz moje symboliczne powroty do "drugiego domu", a także intensywne i pełne pasji zbieranie nowego materiału, który posłuży czytelnikom bloga. Z każdej kolejnej podróży przywozimy mnóstwo nowych wrażeń, zdjęć oraz relacji wideo, którymi dzielimy się na Styku Kultur. :)

2007

W wieku niespełna 18 lat, po raz pierwszy pojechałam na wakacje do Turcji, jednak, mimo mojego zachwytu nad krajem minaretów, nie była to miłość od pierwszego wejrzenia! W trakcie kolejnych lat kierunkiem moich podróży była przede wszystkim Grecja.

2013

Tuż po zakończeniu studiów, wyprowadziłam się na kilkanaście miesięcy do tureckiego miasta Çanakkale. W pierwszych tygodniach mieszkania w Turcji założyłam tego bloga, który początkowo nosił nazwę "Merhaba Çanakkale!". Początkowo witryna była poświęcona przede wszystkim relacjonowaniu na bieżąco moich doświadczeń, związanych z życiem w Turcji.

2014

Podjęłam decyzję o zmianie nazwy bloga na "Styk Kultur". Witryna znajdowała się wówczas w serwisie Blog.pl i została wyróżniona w sekcji "Znani Blogują - Podróże", dzięki czemu moje teksty systematycznie były wyróżniane na stronie głównej serwisu Onet.pl.

2015

Po epizodzie życia w Turcji oraz na portugalskiej wyspie Madera, podjęłam decyzję o powrocie na stałe do Polski. Wydałam mój autorski przewodnik turystyczny "Çanakkale i północno-zachodnia Turcja. Przewodnik Globtrotera. Był to pierwszy polski przewodnik, szczegółowo opisujący największe atrakcje oraz zabytki miasta Çanakkale i północno-zachodniej części Turcji, w tym m.in. Półwyspu Gallipoli, wysp Gökçeada i Bozcaada, a także Izmiru i okolic.

2016

Aktywnym współtwórcą Styku Kultur został mój partner, Marcin Bąkiewicz, którego obszerne galerie uzupełniają publikowane przeze mnie treści. I z dumą przyznaję, że takich fotografii może pozazdrościć Stykowi niejedna podróżnicza witryna! Ale nic w tym dziwnego - Marcin ma na swoim koncie wiele lat zawodowej fotografii koncertowej, w trakcie której przed jego obiektywem stawały największe światowe gwiazdy muzyki. :)

2017

W związku z zamknięciem serwisu Blog.pl, podjęłam decyzję o przeniesieniu bloga na nową, prywatną domenę www.stykkultur.pl; decyzja ta wiązała się z koniecznością rozpoczęcia pracy nad pozycjonowaniem strony niemalże od zera. Było warto - nie ma, jak u siebie! :)

2018

Po raz pierwszy wybraliśmy się do Tajlandii, która stała się odtąd naszą coroczną, styczniową tradycją. Ta podróż zapoczątkowała intensywny rozwój działu, poświęconego Azji południowo-wschodniej.

Styk Kultur został również wyróżniony na 41. miejscu (na 500) w Rankingu Polskich Blogów Podróżniczych 2018, awansując o rekordowe +418 miejsc w porównaniu z rokiem ubiegłym. Ranking ten jest zestawieniem widoczności 500 polskich blogów podróżniczych w wynikach organicznych w wyszukiwarce Google.

2019

Na zaproszenie Biura Radcy ds. Kultury i Informacji Ambasady Turcji, wybraliśmy się w intensywną podróż po południowo-wschodniej Anatolii, spełniając jedno z wielkich podróżniczych marzeń oraz odkrywając nieznane dotąd oblicze Turcji! Efektem tej wyprawy jest cykl tekstów, znajdujących się w dziale “Turcja Wschodnia“. Oczywiście, nie zabrakło również obszernej ilości zdjęć i relacji wideo!

2020

Nadszedł rok 2020 i.. epidemia COVID-19. Mimo utrudnień, udało nam się jednak zrealizować wszystkie zaplanowane na ten rok podróże, co uznajemy za największy sukces tego dziwnego okresu czasu! ;) W styczniu byliśmy w Tajlandii, w lutym spędziłam kilka dni w Oslo, w sierpniu odwiedziliśmy Rzym, a we wrześniu wróciliśmy do Stambułu i na Wyspy Książęce. O tym wszystkim, oczywiście, możecie przeczytać na Styku Kultur. :)

Marcin Bąkiewicz

Cześć, mam na imię Marcin. Jestem absolwentem Stosunków Międzynarodowych, specjalność Europeistyka, na wydziale Prawa i Administracji UAM, ale zawodowo, od ponad 20 lat zajmuję się pracą z muzyką. Od roku 2016 jestem dyrektorem muzycznym Antyradia, stale współpracuję z magazynem Teraz Rock, jako dziennikarz muzyczny, zajmuję się również edukacją, prowadząc warsztaty „Rynek radiowy w Polsce i skuteczna promocja muzyki w stacjach radiowych”. Więcej o mnie przeczytasz TUTAJ.

Podróże to moja druga pasja, często staram się łączyć je z muzyką, szukając ciekawych płyt, chodząc na koncerty, jeżdżąc na festiwale i konferencje muzyczne czy słuchając lokalnych stacji radiowych i oglądając telewizje muzyczne w hotelach.

Mam też za sobą wiele lat pracy, jako fotograf muzyczny, doświadczenie które zdobyłem, pracując w trudnych, głównie koncertowych warunkach, pomaga mi przy robieniu zdjęć podróżniczych. Te zdjęcia pojawiają się potem zarówno na Styku Kultur, jak i na social mediach bloga.

Poza pracą nad fotorelacjami z naszych podróży, staram się też pomagać Agnieszce w przygotowywaniu tekstów na bloga. Efektem tych starań jest garść moich publikacji, nie ma ich dużo bo Aga jest zdecydowanie bardziej doświadczoną blogerką podróżniczą, ale gdy tylko pozwoli mi o czymś napisać – czynię to z przyjemnością :)!

Zajrzyj na moją stronę oraz profile na Facebooku i Instagramie, by dowiedzieć się więcej.