25.7 C
Istanbul
poniedziałek, 18 sierpnia, 2025

„Hello Turkiye”, czyli nowa strategia promocyjna Turcji

Autor zdjęć: Marcin Bąkiewicz
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Najnowsze

Agnieszka Maury
Agnieszka Mauryhttp://www.stykkultur.pl
Merhaba! Mam na imię Agnieszka i od 2013 roku prowadzę bloga Styk Kultur, gdzie dzielę się podróżniczymi inspiracjami – szczególnie z Turcji. Razem z moim mężem, Marcinem Bąkiewiczem tworzymy treści pełne pasji, zdjęć i praktycznych wskazówek. Sprawdź moje książki o Turcji i dołącz do mnie na Instagramie, Facebooku i w grupie Miłośnicy Turcji.
- Advertisement -

13 stycznia w Turcji zadebiutowała nowa kampania promocyjna „Hello Turkiye”, mająca na celu rozpromowanie tureckiej nazwy kraju na arenie międzynarodowej. Tym samym Turcy pragną definitywnie odciąć się od używania w komunikacji globalnej angielskiej nazwy „Turkey”.

Jak wspomniałam w artykule opublikowanym na Styku Kultur 4 stycznia, Turcy postanowili zmienić nazwę kraju używaną w komunikacji zagranicznej z angielskiej “Turkey” na turecką “Türkiye”. Ich zdaniem rodzima nazwa w najlepszy sposób reprezentuje i wyraża lokalną kulturę i wartości narodowe. Ankara pragnie tym samym ujednolicić swoją narodową markę, a także wzmocnić tożsamość tureckich firm na arenie międzynarodowej.

Nowa strategia komunikacyjna została wdrożona w najnowszym filmie promocyjnym Turcji, opublikowanym w miniony czwartek w profilach społecznościowych tureckiej Dyrekcji ds. Komunikacji. W trwającym nieco ponad minutę wideo turyści z całego świata odwiedzają rozmaite części kraju, radośnie witając się słowami „Hello Turkiye”. W spocie promocyjnym możemy zobaczyć między innymi wnętrze świeżo oddanego do użytku stambulskiego Centrum Kultury Atatürka (tur. Atatürk Kültür Merkezi), starożytny Efez, malownicze doliny Kapadocji czy pokaz ceremonii Sema z udziałem Wirujących Derwiszów. Materiał opatrzony jest hasztagiem #HelloTurkiye, do używania którego Turcja pragnie odtąd zachęcić wszystkich swoich gości.

- Advertisement -
Polecamy Ci także:  Obrzezanie w Turcji: trauma z dzieciństwa czy powód do dumy?

Jak przyznają Turcy, nowa kampania to ważny krok w kierunku ujednolicenia wizerunku tureckiej marki na arenie globalnej.

- Advertisement -

Uwaga podróżniku! 🇹🇷

Przypominamy, że Turcja nie należy do Unii Europejskiej, więc EKUZ tam nie działa. Przed wyjazdem koniecznie zadbaj o odpowiednie ubezpieczenie turystyczne, aby uniknąć wysokich kosztów leczenia.

Sprawdź oferty na Rankomat.pl

*współpraca afiliacyjna

Masz pytania, własne doświadczenia lub zauważyłeś, że coś się zmieniło? Koniecznie zostaw komentarz! Staram się regularnie aktualizować treści, ale ze względu na ich ilość nie zawsze jest to możliwe od razu. Twoje uwagi są bardzo cenne – pomogą też innym czytelnikom.

Podobne

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj