„Hello Turkiye”, czyli nowa strategia promocyjna Turcji

Autor zdjęć: Marcin Bąkiewicz

13 stycznia w Turcji zadebiutowała nowa kampania promocyjna „Hello Turkiye”, mająca na celu rozpromowanie tureckiej nazwy kraju na arenie międzynarodowej. Tym samym Turcy pragną definitywnie odciąć się od używania w komunikacji globalnej angielskiej nazwy „Turkey”.

Jak wspomniałam w artykule opublikowanym na Styku Kultur 4 stycznia, Turcy postanowili zmienić nazwę kraju używaną w komunikacji zagranicznej z angielskiej “Turkey” na turecką “Türkiye”. Ich zdaniem rodzima nazwa w najlepszy sposób reprezentuje i wyraża lokalną kulturę i wartości narodowe. Ankara pragnie tym samym ujednolicić swoją narodową markę, a także wzmocnić tożsamość tureckich firm na arenie międzynarodowej.

- Advertisement -

Nowa strategia komunikacyjna została wdrożona w najnowszym filmie promocyjnym Turcji, opublikowanym w miniony czwartek w profilach społecznościowych tureckiej Dyrekcji ds. Komunikacji. W trwającym nieco ponad minutę wideo turyści z całego świata odwiedzają rozmaite części kraju, radośnie witając się słowami „Hello Turkiye”. W spocie promocyjnym możemy zobaczyć między innymi wnętrze świeżo oddanego do użytku stambulskiego Centrum Kultury Atatürka (tur. Atatürk Kültür Merkezi), starożytny Efez, malownicze doliny Kapadocji czy pokaz ceremonii Sema z udziałem Wirujących Derwiszów. Materiał opatrzony jest hasztagiem #HelloTurkiye, do używania którego Turcja pragnie odtąd zachęcić wszystkich swoich gości.

Jak przyznają Turcy, nowa kampania to ważny krok w kierunku ujednolicenia wizerunku tureckiej marki na arenie globalnej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj